اصلاح طلبان، با پای چپ از روی آتش می پرند
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

۲۴ اسفند ۱۳۸۹

چهارشنبه سوری امسال شور و حال غریبی دارد، پس از سی و دوسال که از انقلاب اسلامی می گذرد، یک باره کسانی که تاکنون با مراسم و سنت های ایرانی سر ستیز داشتند، تصمیم گرفته اند که از روی آتش چهارشنبه سوری عجمان، مجوسان و گبران ! بپرند و شادی کنند،

باید به فال نیک گرفت و صد البته هشیار بود که مانند همیشه، " تقیه "  و یا به گفته امام راحل این جماعت " خدعه "  در کار است.

 

این جماعت هفت رنگ، هر روز به رنگی در می آیند و همواره رنگ جاه و مقام و قدرت برایشان مهم بوده است، در آغاز سرخ بودند، امام را که دیدند، سیاه شدند و حالا هم سبز شده اند، برخی از آنان شیر شکری، را با سبز قاطی کردند.

 

سال پیش درصدای آمریکا، یکی از آنها که از بنیانگذاران حکومت و سپاه اسلام بوده است، با شنیدن نوار صدای آیت الله مطهری، که در ذم چهارشنبه سوری کلی ناسزا به نیاکان ایرانیان گفته است، در پاسخ مجری برنامه،  با خونسردی گفت؛ من این را اولین بار است می شنوم ! و افزود؛ این نکته تاریکی در کار های علمی ! آقای مطهری بشمار می رود! البته نگفت چه علمی ؟

 

گفته می شود؛ این آقای میهمان، خود به شیطان بزرگ پناهنده شده است و پژوهشگر میهمان در کتابخانه جرج بوش است ! چه عنوان پر طمطراقی، حالا روشن نیست که این آقای جرج بوش، اصلاً خودش اهل کتاب و کتابخوانی بوده است! که کتابخانه باز کرده است، یا دکانی برای این پژوهشگران! مصلحت طلب می باشد.  همین جای کار ایراد دارد، چون این نوار صدای آقای مطهری را مرحوم خواجه شیراز هم شنیده است، این آقا که می گوید در تاریخ معاصر ایران پژوهش می کند، چطوراین سخنان آقای مطهری را نشنیده بود، شاید هنوز درسش به این بخش نرسیده است! البته پژوهشگر همواره میهمان در اینجا، تقیه کرده است ، چون اگر می گفت شنیده است، ممکن بود مجری ناقلا ! بپرسد ، خوب، شما  باشنیدن این چیز ها و با این وصف، انقلاب کردید؟  و سفره مردم را خالی گذاشتید!

 

چند روز پیش، باز همان مجری، ولی این بار با یکی دیگر از این جماعت هفت رنگ گفتگو داشت، و او را نماینده یکی از " همراهان سبز " معرفی می کرد ، مجری صدای آمریکا ، باز هم نوار صدای آیت الله مطهری را پخش کرد که نیاکان ایرانیان را خر و گاو خطاب می کرد، این جناب مصلحت طلب که مانند دیگر همراهانش از پستان  شیطان بزرگ! ، شیر می نوشد، با همان ریش سه روزه اش ! در دفاع از جشن و سرور و مراسم چهارشنبه سوری بر آمد و افزود ؛ آیت الله مطهری در آن دنیا باید پاسخگو باشد! سپس داستان نظم و نسق دادن به مراسم چهارشنبه سوری در دوران آقای سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین را بازگو کرد و افزود؛ در مرقد مطهر حضرت امام رضا علیه السلام!  آقای خامنه ای چنین و چنان گفت. جالب است که این جناب،  چنان " علیه السلام " را از ته گلو و می توان گفت  از اعماق شکم ! ادا کرد ، که همه را بیاد مرحوم عبدالباسط انداخت.

 

پرسش این است؛ این آقایان چگونه می خواهند از روی آتش گبر! ها بپرند؟ مگر اینکه برای مطهر کردن آن، با پای چپ آغاز کنند،همانگونه که برای احکام تخلی انجام می دهند.


March 15th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی